El Club

Benvinguda

El Club Nàutic de Sant Feliu de Guíxols, amb una història de més de 60 anys, ofereix més de 400 amarradors i una àmplia oferta d’activitats nàutiques i de gastronomia.

Durant la vostra estada, us convidem a gaudir dels molts atractius i activitats que oferim: port esportiu, escola de vela, activitats recreatives com la pesca esportiva o el busseig , lloguer de caiacs, optimists, làser pico, windsurf, així com la nostra oferta gastronòmica al Restaurant Nomo Nàutic i l’espai museístic Bar Restaurant del Tinglado.

Els navegants trobaran una extensa varietat d’opcions d’amarratge: estades a curt termini per dinar o sopar als nostres restaurants, amarrament de transit per un dia, per setmanes, mensual, o per estades a més llarg termini. També oferim un pantalà especialment preparat per acollir grans eslores.

El Club Nàutic està integrat a la ciutat de Sant Feliu de Guíxols i compta amb la seva complicitat perquè tots els qui ens visitin puguin tastar l’àmplia gamma cultural i turística d’aquest racó de la Costa Brava.

La tradició i la vocació de servei és un dels trets definitoris de la junta directiva del Club Nàutic i dels nostres treballadors. Desitgem que us apropeu a conèixer la nostra institució i les nostres instal·lacions, per tal d’emplaçar-vos a fer-vos-les vostres i de formar-ne part.
Es el nostre objectiu fomentar la pràctica de l’esport de la vela amb l’ organització dels cursos i regates, i convertir-nos en una referència absoluta de qualitat i servei entre els amants de la mar i la Costa Brava.

Esperem que el vostre pròxim destí sigui el nostre!

President Club Nàutic Sant Feliu de Guíxols

Història

El Club Nàutic Sant Feliu de Guíxols neix el maig 1958 conduit per aficionats a la mar de la ciutat i d’altres punts de Catalunya.

1958

Naixement del club

1962

Concessió 68m2 per primeres passarel·les

1963

Es comencen tímidament les primeres regates de vela lleugera

1970

L’espai s’amplia a 5.525 m2 i es pot iniciar escola de vela, adquirir unes grues, i expandir els llocs d’ammarament

1971

Primera regata de creuers Guíxols – Medes, amb 5 embarcacions participants

1973

Inauguració del primer edifici social

1974

Primera gimcana “Cerca del tresor Cala Vigatà”

1992

Etapa de creixement de l’escola de vela, amb nou material i dos 420 nous de trinca per als cursos de perfeccionament

2003

Les instal·lacions esdevenen permanents i s’inicia una nova etapa, amb el club obert tot l’any

2021

Amb més de 400 amarradors, el club s’ha convertit en un dels clubs més actius i reconeguts de la Costa Brava

Llibre 60 anys Club Nàutic SFG

Al maig 2018 es van complir els 60 anys del primer batec del Club Nàutic Sant Feliu de Guíxols. La iniciativa presa per la junta directiva, de l’edició d’un llibre commemoratiu, ha recollit les vivències per part dels socis actius, d’honor, treballadors i ex treballadors, tots ells entrevistats per l’escriptora Cristina Ribot. El resultat és un llibre ple d’història i anècdotes curioses, documentada amb fotografies, on es recorda bells i memorables temps, des del 1958 fins l’actualitat.

El llibre ha estat escrit per la  professora de la UDG Cristina Ribot, Doctora en Història de l’Art, Investigadora i documentalista, Comissària d’exposicions i Art i Gènere, amb la col·laboració del Quito Pi.

Els socis actius poden fer-se amb una còpia impresa gratuïta (recollir a les oficines del Club). Volem fer una menció especial a la Diputació de Girona, pel seu suport econòmic a l’edició del Llibre dels 60 anys del Club.

Cliqueu la imatge per visualitzar el llibre.

Llibre conmemoratiu regata Guíxols Medes 50 Anys

Per commemorar el mig segle de vida de la regata i homenatjar-ne els participants, s’ha impulsat un llibre commemoratiu escrit pel navegant ganxó Lluís Sureda, amb la col·laboració de l’historiador Daniel Pedrero que recull la història de la regata, les cròniques de la competició o l’historial de participants i guanyadors a més d’entrevistes i anècdotes dels navegants que hi han pres part al llarg de 50 anys.

Cliqueu la imatge per visualitzar el llibre.